fredag 17 oktober 2008

Ännu ett JAS-plan i bakgården

Inatt jag drömde något som jag faktiskt drömt förut...
Jag drömde om ett JAS gripen plan som kraschade på åkern utanför mina föräldrars hus.
Eller ja, planet kraschade efter att piloten sköt ut sig efter något häftigt stunt som misslyckades.
Å nej... Inte nu igen tänkte jag och rusade runt häcken och får syn på det kraschade planet och katapultstolen med fallskärm som landat strax bortanför i ett träd som jag klättrade mycket i när jag var liten. Jag sprang snabbt över åkern och pappa kom samtidigt dit med sin bil, men piloten verkade klarat sig utan skador.

Märkligt. Sist jag drömde något liknande så landade JAS Gripen-planet i trädgården och det visade sig att piloten inte riktigt tänkt på hur det skulle komma därifrån... Inte direkt så att det finns en flera hundra meter lång och rak asfalterad plan utanför huset utifall ett jetplan skulle landa. Det hela slutade med en traktorbogsering och lite avkapade träd mm för att komma till en asfaltplan som dög som startsträcka så att planet kunde starta igen... den gången blev jag lovad en flygtur för all hjälp:) Tyvärr räckte inte drömmen så länge att jag fick min belöning.

Det var i och för sig ganska länge sedan jag hade den drömmen så tro nu inte att alla mina drömmar ter sig kring jet-plan;)

Men det finns allt ett par flygplan i bakgården :P

Dröm spännande

Andra intressanta bloggar om: ,,,

0 kommentarer:

  © Blogger template Ramadhan Al-Mubarak by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP