måndag 2 mars 2009

Ett kungligt bröllop

Den här är drömt av K men handlar även om blogginnehavaren A.

Jag och A hade förlovat oss och detta skulle i vanlig (?) ordning eklateras av kungahuset. I mitten av en stor arena fanns en svart fondvägg uppställd och framför den sex stycken troner i trä, av varierande storlek. På den största satt givetvis kungen, till vänster drottningen och till höger kronprinsessan och Daniel Westling. De två yttersta stolarna av enklare modell var tomma.

Det var här jag och A skulle slå oss ned. Då jag själv är en aning ovan vid rojala tillställningar gick jag först mot den högra stolen. Nein väser drottningen, dy skall zitta på den andra stolen (pekar diskret). Jag vänder snabbare än jag egentligen hinner med och låtsas som jag hela tiden gått mot den vänstra. A glider vant vidare till den för henne avsedda stolen.

Förlovningen tillkännages och kungen skrockar nöjt.

Som traditionen (tydligen) bjuder skall det nu kastas godis över en vägg och ner i tunnor på andra sidan. Jag börjar och gör åter igen genast bort mig. Greppar några dumlekolor och kastar lite slumpmässigt över väggen. Victoria blir förskräckt och frågar snällt om jag inte blivit lärd att kasta godis över vägg förut? Nej tydligen är det något min uppfostran missat.

Victoria berättar att kungafamiljen alltid på förhand vet var tunnorna står på andra sidan. Hon pekar och förklarar ungefär hur jag bör kasta. Mindre slumpmässigt slänger jag iväg resten av mitt godis och får sen veta att det godis som landat i tunnorna får man tillbaka och kan äta upp!

Skadad av den senaste tidens media månne???

1 kommentarer:

Anonym 3 mars 2009 kl. 13:24  

Missa inte dessa privata unika bilder på Daniel & Victoria!

  © Blogger template Ramadhan Al-Mubarak by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP